Aquest video presenta bé qui va ser Skinner, com treballava i com innovava amb l'aprenentatge.Fes un resum de les idees principals.
Tant els animals com les persones ens movem generalment per esímuls i si seguidament de l'estímul hi ha un premi,això permet que ho relacionem.
En els dos casos es veu clarament la relació entre ells ja que els dos estan relacionats en aconseguir un premi causat anteriorment per un estímul que permet la reaccio de animal o persona per aquella cosa desitjada. En cas de no rebre el premi la persona o animal s'altera, en espera del premi tan desitjat envers l'estímul.
Mira ara el següent video, presentat pel mateix Skinner, i comenta la relació que troba entre la conducta dels coloms engabiats i la dels jugadors de màquines escurabutxaques. Ho veus de la mateixa manera? si
Els dos casos els subjectes tenen un estímul (en el cas del colom es el puntet vermell i en el cas de les persones de l'escurabutxaques seria les llums i tot allò que incités a jugar) Al veure que responent a l'estímul reben un premi,/skinner/ ho veu com un aprenentatge.En el cas del colom en pulsa el botó vermell i rebre menjar, el colom ha desenvolupat l'aprenentatge ja que a associat la llum vermella amb el menjar.
Exemples:colom: Si el colom sap que el punt vermell és quan rep menjar,associa per conceptes que quant s'encen la llumeta(estímul) significa que vindrà al menjar, a mida de anar-ho fent s'aconsegueix l'aprenentatge.humà: Una persona va a algun casino, només d'entrar hi ha una quantitat d'estímuls incalculables ja que entre les llums que atrauen i són cridaneres, entre la musica dels jocs i el soroll de les monedes fan que s'envolti d'un àmbit replet d'estímuls que fan que la persona s'endinsi al joc.
Al reaccionar davant d'un estímul a format un aprenentatge.( en aquest cas es un aprenentatge, però literalment ja que l'adicció a les maquines escurabutxaques és una maleltía greu anomenada "ludopatía" )Considero que els dos exemples es poden relacionar completament ja que l'animal o persona reacciona envers l'estímul. ( En el cas de la màquina escurabutxaques és literalment un aprenentatge, tot hi que no gaire recomenable ja que comporta a l'adicció)
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario