domingo, 19 de octubre de 2008

la psicología com a ciència


Fundadors psicoanàlisi:

Freud,Jung i Adler








Fundadors Conductisme:
Watson, Pavlov i Skinner.










Fundadors Psicología humanista:

Maslow i Rogers

















Fundadors psicología cognetiva:Miller, Gallanter, Pribram i Fodor.




Miller



Fundadors Conductivisme: Piaget i kelly






La tasca de l'ésser humà en aquesta vida és assolir l'autorealització. - Ps. Humanista
La nostra conducta està molt condicionada pels instints. - Psicoanàlisi
El control i la predicció de la conducta humana s'han d'estudiar mitjançant l'experimentació. - Conductisme
Els éssers humans no som totalment racionals. - Psicoanàlisi
La psicoteràpia permet a les persones que pateixen d'afrontar la vida de manera més productiva i satisfactòria. - Psicoanàlisi
L'aprenentatge per observació és útil per reduir temors i pors. - Ps. Cognitiva
Els psicòlegs han de tenir una visió holística de l'ésser humà, l'han de considerar globalment. - Ps. Humanista




Sigmund Freud (6 de maig de 1856 - 23 de setembre de 1939) fou un neuròleg austríac (nascut a Freiberg, actual Příbor de Txèquia), que va començar a interessar-se en la hipnosi i en com podia utilitzar-se per a ajudar als malalts mentals. Més tard abandonà la hipnosi en favor de l’«associació lliure» i l’anàlisi dels somnis per desenvolupar el que actualment es coneix com «la cura de la parla». Aquests elements esdevingueren el punt de partida de la psicoanàlisi. Freud es va interessar especialment en el que llavors s’anomenava histèria (que actualment es podria anomenar trastorn de conversió segons el DSM-IV) i en la neurosi (actualment reclassificada en diferents denominacions, segons la nosologia psicoanalítica: afeccions psicosomàtiques, neurosi i psicosi).





BIOGRAFÍA IVAN PAVLOV

Ivan Petrovich Pavlov va nèixer a Ryazan (Rússia) el 14 de setembre del 1849. Va estudiar ciències naturals a la Universitat de St. Petersburg. Allí Pavlov es convertí en un fisiòleg entusiasmat. El 1883 presentà la seva tesi doctoral sobre "els nervis centrífugs del cor".
En l'institut de medicina experimental, Pavlov va fer brillants investigacions sobre la fisiologia de la digestió utilitzant animals vius. Això va ser possible gràcies a la utilització de fístules creades quirúrgicament, un sistema millor i molt més humanitari que la vivisecció, utilitzada anteriorment. D'aquesta manera, Pavlov demostrà el paper fonamental del sistema nerviós en la regulació de les glàndules digestives: per exemple, quan un gos veu menjar, el cervell de l'animal ordena a les seves glàndules salibals que segreguin saliba.
El llegat de Pavlov a la Teoria de l’Aprenentatge és el seu treball sobre el condicionament clàssic. Aquest, es tracta d’un procés dividit en diverses etapes. La primera, en el qual un estímul incondicionat (EI) indueix a una resposta incondicionada (RI). Per entendre-ho millor, només cal que ens imaginem la salivació produïda per un gos (RI) en presència d’un tall carn (EI). En segon lloc, s’acompanya aquest estimul incondicionat per un altre de neutral com, per exemple, el so d’una campaneta. Aquesta campaneta, posteriorment, s’acabarà convertint en un estímul condicionat (EC), ja que al sentir-la, el gos salivarà independentment d’estar en presència o no de la carn, és a dir, la salivació del gos esdevindrà una resposta condicionada (RC).







Branques de la psicología

1 - Ps. Bàsica - Evolutiva.
2 - Ps. Aplicada - Industrial
3 - Ps. Aplicada - Clínica
4 - Ps. Bàsica - Social
5 - Ps. Aplicada - Educativa


1.que pot fer un infant al poc temps de neixre
2.donar un càrrec de responsabilitat a una persona en concret
3.Saber tractar les persones em tendencies suïcides
4.elements que caracteritzen un líder jove
5.càstics o premis per a solucionar els problemes

1 comentario:

Anónimo dijo...

Narcís,

Organitza l'àlbum fotogràfic dels psicòlegs per escoles o corrents.

Acaba també l'entrada, perquè no dius res dels enunciats.